luni, 23 aprilie 2012

Cristal cu crema de lamaie verde




Aceasta reteta face parte din concursul "Electrolux ma invita la  Cina Regala".
Crema de lamaie verde:
40 grame suc si coaja de la o lamaie verde (bio)
85 grame oua intregi  :)
60 grame zahar pudra
80 grame unt
2 linguri de pasta de fistic ( pentru o culoare lime)
Sucul de lamaie impreuna cu coaja de lamaie se incalzesc si adauga peste ouale amestecate, pana au devenit albicioase, cu zaharul. Se adauga fisticul si se amesteca bine. Se pun la bain-marie pana la ingrosare. Retrageti de pe foc si cand s-a racit putin ( 40-45 grade, daca aveti termometru) adaugati untul in bucati.
Pentru a obtine forma din fotografie a trebuit sa dau dovada de imaginatie, pentru ca nu am gasit sa cumpar forme semi-sferice in silicon. Am gasit prin casa un zdrobitor de condimente in portelan, cu forma semi-sferica. Am pus crema, cam cat am apreciat ca intra in forma aceea, in folie de plastic si dupa, l-am pus in forma respectiva si am bagat la congelator.
Spre deosebire de crema de lamaie galbena, aceasta crema are un gust discret, parfumat.
Caramel
100 grame zahar
1 sticla de plastic sau nu
hartie pentru copt
Pregatiti suprafata de lucru cu hartia de copt, puneti o sticla rasturnata peste care ati pus alta hartie de copt. Fiti vigilenti, caramelul va curge pe langa sticla.
Zaharul se pune pe foc la caramelizat. Cand a capatat o culoare aurie, retrageti de pe foc si puneti cratita intr-un vas cu apa rece pentru a opri caramelizarea. Cand a devenit putin mai gros, varsati-l in " fire" unele langa altele. Lasati sa se raceasca si scoateti hartia de copt, cu atentie.
Veti obtine mai multe semi-cercuri pe care le puteti aranja in functie de imaginatie.

Bezea elvetiana
Bezeaua elvetiana are calitatea de a nu se sparge usor si rezista mai bine la umiditate.
3 albusuri
150 grame de zahar tos
Albusurile se bat impreuna cu zaharul intr-un vas la bain-marie pana se ingroasa si se ajunge pana la temperatura de aproximativ 60 grade. Eu nu am un  termometru, dar cand am vazut ca incepe sa se incalzeasca, l-am luat de pe foc. Continuati baterea  pana se raceste bine.
Dati forma pe care o doriti si introduceti in cuptor la foc foarte mic, minim o ora. Am facut mai multe forme, inclusiv  forma rotunda, pe care am folosit-o ca suport pentru desertul de aici.
Felia de lamaie glasata
Felia de lamaie se badijeoneaza cu un sirop de apa fiarta si zahar ( cantitati egale, gen 2 linguri de zahar + 2 linguri de apa fiarta, care se amesteca pana la dizolvarea zaharului). Se pune in cuptor pe hartie de copt si se lasa cam trei ore. Supravegheati in functie de cuptor.
Aranjarea desertului:
Se iau mai multe semi-cercuri de caramel care se aranjeaza unele peste altele, pentru o obtine un suport in forma de cos. In interiorul " cosului" am asezat , cu mare grija,baza rotunda din bezea iar deasupra crema de vanilie, direct din congelator. Consistenta este cremoasa rece. Foarte simpatic.




Am decorat o varianta cu felia de lamaie glasata









si o varianta cu o panseluta galbena









Sper ca am fost destul de explicita :).

Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu